Monday, January 17, 2011

GUNUNG LAMBAK

12012011(001)

 

Assalamualaikum wbt

Tau gunung lambak kat mana? Gunung Lambak kat bandar Kluang.

lambak2

Tingginya 510M dari aras laut. kat bawah gunung, ada tempat rekreasi seperti swimming pool dan permainan-permainan untuk keluarga. Ada juga resort untuk tujuan penginapan dan kursus.

Minggu lepas hari rabu 12/1/2011, saya dan kawan-kawan, shah, abg gahafar, firdaus, dan en Jalal dan isteri beliau datang ke gunung lambak, membawa 336 orang pelajar dari Singapura untuk mendaki gunung lambak ni.

Mula-mula macam senang je..last2 4 orang (saya, shah, gahafar, firdaus) pancit beb. hahaha Open-mouthed smile

Rasa-rasa saya ni pancit sebab tak strecthing dulu. terus panjat je.

gunung lambak

tengok la, tak curam ke?

erm, yang best tu, saya tengok pakcik2 bangsa cina rilek je naik turun gunung. umur dah 50an tu!!!

YANG SAYA PERHATIKAN, semua yang beriadah petang tu berbangsa cina sahaja. takde bangsa melayu.. bangsa india ada la sorang dua.

pelik? tak pelik sebab sekarang orang kita muda2 dah kena sakit macam-macam. sebab tak bersenam la.

saya tanya “wah uncle manyak kuat naik…bagus la uncle.”

dia jawab “ free exercise maa. tak payah bayar punyaa”

(Insaf sekejap)  Cat face..heehee..jangan kata orang lain, saya pon jarang exercise sampai perut dah nak buncit dah. huhuhu

Mari bersukan..bersenam menyihatkan badan..JOMMMM

No comments:

Post a Comment